Opakowania transportowe – rodzaje, różnice, najważniejsze informacje

Towar w transporcie często ulega uszkodzeniu, przez co nie może być przekazany dalej do klienta. Opóźnienia w realizacji zamówień wpływają negatywnie na wizerunek dostawcy, a często również producenta danego artykułu. Aby temu zapobiec, warto zadbać o odpowiednie zabezpieczenie przewożonego ładunku. Służą do tego opakowania transportowe: drewniane skrzynie, palety oraz pudła  i pudełka z tektury. 

Skrzynie transportowe – rodzaje i zastosowanie

Skrzynie drewniane cieszą się szerokim zastosowaniem w praktycznie każdej branży, w której konieczne jest przewożenie lub magazynowanie towarów. Drewniane skrzynki od PAKO-BUD występują w wersji ażurowej i pełnej. Posiadają certyfikat fitosanitarny ISPM15, który umożliwia wykorzystywanie ich do transportu ładunków zarówno w kraju, jak i za granicą.

Skrzynie transportowe z płyty pilśniowej są wyjątkowo wytrzymałe ze względu na zastosowanie przy ich produkcji innowacyjnej technologii. Włókna drzewne są ułożone w różnych kierunkach, a cała struktura płyty jest silnie zwarta. Dzięki temu przewożony ładunek jest optymalnie zabezpieczony, niezależnie od tego, z której strony oddziaływują na nie zewnętrzne obciążenia.

Skrzynie transportowe z płyty OSB to skrzynie z materiału drewnopochodnego. OSB to trójwarstwowa płyta kompozytowa, stosowana jako zamiennik sklejek i litych desek w technologii lekkiego szkieletu drewnianego. Tego typu skrzynie transportowe są wykorzystywane w każdej gałęzi przemysłu.

Skrzynie transportowe ze sklejki stanowią ekonomiczną alternatywę dla skrzyń wykonanych z innych materiałów. Posiadają one wiele zastosowań, a także dużą zaletę w postaci podlegania recyklingowi. Drewno wykorzystywane do produkcji sklejki przez PAKO-BUD to zwykle z brzoza, olcha i sosna.

Skrzyniopalety są wykorzystywane głównie do przechowywania towarów. Mają podstawę dwu- lub czterowjazdową, dzięki czemu mogą być stabilnie umieszczone m.in. w magazynach wielkopowierzchniowych. PAKO-BUD wykonuje skrzyniopalety na indywidualne zamówienie klienta.

Palety typowe i nietypowe, europalety

Palety do przenoszenia i składowania towarów dzielą się na typowe i nietypowe, w zależności od gabarytów i kształtu. Uniwersalne palety euro to platformy o wymiarach 1200 x 800 x 144 mm. Służą one głównie do przechowywania towarów w halach produkcyjnych, magazynach oraz sklepach. Maksymalne obciążenie europalet wynosi 1500 kg.

Palety nietypowe są wykonywane na życzenie klienta i dostosowane do jego indywidualnych potrzeb. Zwykle mają niestandardowe wymiary lub kształt. W ofercie PAKO-BUD znajdują się następujące palety nietypowe:

  • drewniane lite,
  • pokryte płytą,
  • dwuwjazdowe i czterowjazdowe.

Wszystkie opakowania transportowe produkowane przez PAKO-BUD są wykonywane z najwyższej jakości materiałów, przy użyciu fachowej technologii obróbki drewna. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie ich maksymalnej trwałości i odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz warunki pogodowe.

Opakowania transportowe z tektury

Pudełka kartonowe to klasyczne narzędzia pracy przy wszelkiego rodzaju przeprowadzkach i remontach. Są również doskonałym miejscem na magazynowanie przedmiotów, z których korzystamy rzadko, lub które chcemy przechowywać poza domem (np. w piwnicy). Pudła i pudełka tego typu nadają się także do przewozu materiałów tekstylnych i innych lekkich towarów z punktu A do punktu B. Opakowania tekturowe charakteryzują się małym ciężarem (nawet przy dużych gabarytach), a także wysoką wytrzymałością, dzięki czemu są przydatne podczas wykonywania wielu czynności organizacyjnych i transportowych.

Opakowania od PAKO-BUD są produkowane z trzech rodzajów tektury:

  • konwencjonalnej (trójwarstwowej lub pięciowarstwowej),
  • ciężkiej (pięciowarstwowej, o gramaturze 1320 g na 1m2 i grubości od 9 do 15 mm),
  • łączonej (tektura-drewno, tektura-sklejka lub tektura-płyta OSB).

Wybór właściwego pudła lub pudełka kartonowego jest uzależniony od rodzaju przewożonego towaru. Przykładowo opakowania z tektury ciężkiej doskonale sprawdzają się m.in. w przemyśle motoryzacyjnym, hutniczym, maszynowym czy chemicznym.