Jakie kartony stosuje się w magazynach?
Opakowania kartonowe to niezbędny element wyposażenia każdego magazynu. Służą one bowiem do przechowywania najróżniejszych towarów, zabezpieczania ich przed uszkodzeniem, a także chronią ich zawartość w transporcie. W zależności od specyfiki biznesu i towarów znajdujących się w magazynie, stosowane przez przedsiębiorstwo kartony mogą się od siebie różnić. Z jakimi kartonami można spotkać się najczęściej w magazynach, uwzględniając przy tym efektywność operacyjną i bezpieczeństwo przechowywanego towaru?
Kartony fasonowe
Opakowania tekturowe stosowane w magazynach to chociażby kartony fasonowe. Najczęściej produkuje się je pod zamówienie, aby jak najlepiej zabezpieczały w ten sposób przechowywane w nich towary. Chronią zawartość przed uszkodzeniami mechanicznymi, a także znacznie minimalizują ryzyko przesuwania się towaru wewnątrz takiego opakowania.
Kartony fasonowe są cenione za swoją funkcjonalność — puste opakowania przechowuje się w formie złożonej, dzięki czemu nie zajmują dużo miejsca. Produkowane z tektury pozostają formą ekologicznego opakowania, które w razie potrzeby można poddać recyklingowi. Kartony fasonowe zapewniają zatem ochronę towarom i zwiększają ich stabilność w trakcie transportu.
Kartony klapowe
Kartony klapowe mogą służyć do przechowywania towarów zbiorczo lub jednostkowo. Są one równie często wykorzystywane w magazynach ze względu na wspomniane klapy, które umożliwiają szybkie pakowanie i rozpakowywanie zawartości. W zależności od charakteru pakowanego towaru oraz gabarytów, taki rodzaj opakowania jest zamykany z pomocą zszywek lub taśmy.
Kartony klapowe nadają się do szybkiego złożenia, są wytrzymałe i mogą być produkowane z tektury wielowarstwowej, co zwiększa wytrzymałość takiego opakowania i ułatwia przechowywanie i transport cięższego ładunku. Dodatkowo jest to opakowanie ekonomiczne, a ze względu na niskie ceny bardzo często znajduje wszechstronne zastosowanie w pomieszczeniach i halach magazynowych.
Kartony z dodatkowymi przegrodami
Innym typem opakowań stosowanych w magazynach są kartony z dodatkowymi przegrodami. Są one sposobem na magazynowanie towaru w sposób zbiorczy w pojedynczym opakowaniu, jednak dzięki wbudowanym przegrodom wykonanym z kartonu zachowują swoją stabilność i nie przemieszczają się. W ten sposób nawet delikatne i kruche przedmioty są dodatkowo zabezpieczone. Najczęściej w takich kartonach magazynuje się butelki, produkty szklane i elektroniczne.
Kartony z dodatkową formą zabezpieczenia
W magazynach, w zależności od specyfiki prowadzonej działalności, można spotkać się również z innymi kartonami, które są dodatkowo wzmacniane lub zabezpieczane. Mowa tutaj chociażby o kartonach z okienkiem, czyli wykonaną z tworzywa sztucznego przezroczystą ścianką, która umożliwia obejrzenie znajdującego się wewnątrz produktu.
Innymi opakowaniami są te z piankowym wkładem, który jest dostosowany formą do znajdującego się w środku towaru i zapewnia dodatkową amortyzację produktów delikatnych, kruchych, czy urządzeń, takich jak sprzęt i narzędzia podatne na uszkodzenia w wyniku uderzeń i wstrząsów.
Trzeba także wspomnieć o kartonach ze wzmocnieniami z tworzywa sztucznego lub metalu. Mowa tutaj o specjalnych taśmach lub kątownikach, które dodatkowo zabezpieczają karton przed rozdarciem lub zgnieceniem. Najczęściej w taki sposób magazynowane są towary ciężkie i o dużych gabarytach. Niekiedy w ich przypadku konieczne jest również wzmocnienie w postaci palety, która zabezpiecza dno kartonu przed rozerwaniem i uszkodzeniem.
Zastosowanie kartonu w magazynach znacznie ułatwia wiele procesów logistycznych, dystrybucyjnych i transportowych, a także upraszcza przechowywanie i przemieszczanie towaru. Dlatego też są one wykorzystywane nie tylko w małych magazynach, ale i również w dużych centrach dystrybucyjnych, co znacznie przyspiesza wykonywanie wszystkich działań operacyjnych związanych z wszelkiego rodzaju towarami.
Jeśli poszukujesz firmy, która zajmuje się produkcją tego typu kartonów, możesz skontaktować się z Pako-Bud z Konstantynowa Łódzkiego (koło Łodzi) i porozmawiać na temat oferty handlowej.